zaterdag 11 april 2009

>De Ark van Noach

>Daar stond hij dan. Of eerder: daar lag hij dan. De Ark van Johan naar het voorbeeld van Noach. Enerverend. Tijdens het winterkamp voor jongeren in Kroatie hebben we bewust aandacht gegeven aan het verhaal van de Ark van Noach en alles wat daarvan te leren is. Indrukwekkend om nu zo'n houten gevaarte in de haven van Sneek te zien liggen. Nog indrukwekkender om te bedenken dat de originele Ark meer dan twee en halve keer zo groot was en dat Noach die zonder zaaginstallatie heeft weten te bouwen. (Noach was erg geduldig; hij deed er 120 jaar over....); Ik was met mijn twee kleine zoontjes; Die vonden de grote beesten natuurlijk prachtig.

Ik vond het ook prachtig al bleef ik zetten met wat triestigheid. Op de Ark werd veel aandacht gegeven aan de discussie tussen evolutieaanhangers en creationisten. Ik vond het zo droevig om te bedenken dat die arme Noach 120 jaar geduldig aan zijn boot heeft gebouwd, uitgejouwd door krankzinnige mensen die hem als krankzinnig bestempelden en dat het enige dat hem dat heeft opgeleverd een discussierende mensenmassa (6 miljard!) is. Nee, nog steeds geen blijdschap voor Noach. Tjonge, ik hoop dat we met zijn allen met wat meer blijdschap Pasen ingaan zodat Jezus met grote blijdschap op Zijn volbrachte werk kan terugkijken.

Stay Blessed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten