zaterdag 4 september 2010

Werken met 'Adobe Contribute'.

Vandaag probeer ik met het programma 'Adobe Contribute' mijn blog dewebmeester.wordpress.com aan te passen. Mijn eerste indruk betreffende 'Contribute' is: niet veel extra's. Een 'gewoon' (gratis) programma als 'Kompozer' lijkt meer te kunnen en makkelijker te bedienen te zijn. Ook zie ik (nog) niet hoe 'Contribute' een aanvulling kan zijn op 'Dreamweaver'. Mijn conclusie tot nu toe: voor wat betreft het onderhouden van websites, kun je beter met 'Dreamweaver' blijven werken.


 


Maar wat betreft 'Blogs' bevat 'Contribute' een aparte functie. Hierbij mijn eerste bijdrage vanuit dit programma, direct geupload naar mijn blog. Laat ik eerst eens proberen hier een videobestand in te voegen (iets wat in wordpress.com moeilijk zou moeten zijn):


 


Verdraaid, dat lijkt te lukken (een .swf bestand voor www.fransjorna.nl, een klant van dewebmeester.nl); Nu ga ik dit uploaden ('publish') en de komende dagen hoop ik het resultaat samen te vatten in een vervolgartikel op dit blog;


Welterusten,


Meindert A. Jorna


cheap-web.nl (ja, een nieuwe / extra domeinnaam. Ik wil binnenkort ook even terugkomen op het thema 'domeinnamen'.


Een minuut later: nee, helaas, dat werkt toch niet. Wordpress.com staat inderdaad niet toe dat en flash bestand gepubliceerd wordt. Zal ik moeten overstappen op wordpress op mijn eigen server. Hierbij dan even een illustratie (dat moet toch wel lukken......):




Geen opmerkingen:

Een reactie posten