maandag 4 oktober 2010

Publiceren van een blogpost vanuit (open?) Office (Word of Writer?)

Publiceren van een blog vanuit Word



Lange tijd wilde ik niet overgaan op “Open Office” vanwege de mogelijkheid binnen Microsoft Office (2007 en 2010) om direct vanaf het programma tekst te publiceren op een bepaald blog. Nu lijkt dit binnen 'Open Office' ook mogelijk te zijn. Dit is mijn eerste poging. Ik type gewoon een tekst binnen 'Writer', sla op met een bepaalde titel en klik vervolgens op de ganzenveer waarbij een groen pijltje staat....... Even proberen......

Nee helaas, dat lukt niet. Ik krijg de melding: mislukt, controleer de server configuratie....; Jammer.



Ook na controle van deze gegevens blijkt het niet te lukken...... Of wacht eens even? Als ik klik op de ganzenveer met de gele pijl, dan krijg ik een overzicht te zien van mijn gepubliceerde blogs. Daartussen blijkt ook deze blogpost te staan? Even nakijken.... Ja, zowel de eerste als de tweede poging zijn gepubliceerd. Maar wat als ik deze blog post wil aanpassen? Dan wordt hij dubbel gepubliceerd? Ja, wel als ik vanaf de computer alleen aanpassingen doe. Maar niet als ik eerst op de gele ganzenveer klik en vervolgens op de gepubliceerde post. Dan wordt die gedownload binnen writer en kan ik aanpassingen doen en uploaden.

Deze zin plaats ik als test onderaan: het is een extra zin die ik publiceer nadat ik de blogpost heb gepubliceerd en opnieuw heb gedownload (gele ganzenveer) binnen Writer van Open Office. Test......(groene ganzenveer).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten