zondag 7 februari 2010

“Free” Magix website maker 3?

Sommige zaken kosten tijd en leveren niets op; Zo ook het downloaden van de "Free website maker 3" van "Magix. Het klonk al te mooi om waar te zijn: Gratis, gratis, gratis……; Ja, het downloaden is nog wel gratis, meer niet. Als je het programma éénmaal hebt geïnstalleerd en opgestart, wordt je voortdurend doorgelinkt naar de website van Magix zodat je daar het benodigde abonnement kunt kiezen. Niet doen. Als je dat wel doet, krijg je een heel erg sobere kiesmogelijkheid. Veel te karig en zonder fantasie. Uiteindelijk heb ik een account aangemaakt bij Magix nadat ik een bestelling had geplaatst (en betaald); Ik moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben over de geleverde software. Maar niet over website maker 3 of 4 en zeker niet over de wijze waarop die wordt aangeprezen. Als ze één euro hadden gerekend, was me dat één euro teveel geweest. Laat gratis op het internet gewoon gratis zijn alsjeblieft. Goed, toen ik éénmaal een eigen (betaald) account had bij Magix, bleek ik een stap verder te kunnen met Magix free website maker. Ik blij. Even lekker aanrommelen dacht ik. Nee, opnieuw fout. Ook voor dit aanrommelen moet ik betalen. Alleen volgt de betalingsverplichting een stap verder. Opnieuw tijd verloren…… Hoop dat de lezer van dit blog zich deze tijd zal besparen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten