woensdag 3 februari 2010

Slideshow

Naast Lightbox 2.04, kun je natuurlijk allerlei andere toepassingen gebruiken om een leuke diapresentatie te geven via je website. Een voorbeeld van een flash slide show vind je op www.kampmanuel.nl Die is "gewoon" opgemaakt met Adobe Flash en later is het SWF bestand binnen de HTML code geplaatst (zie paginabron om te kijken hoe je dit kunt doen). Maar vandaag heb ik geprobeerd te werken met http://www.yourminis.com Die bieden allerlei gratis widgets aan; Je hoeft alleen de broncode te kopiƫren en in te voegen op je webpagina (binnen de code natuurlijk). Ik zocht "slideshow" en kreeg er een aangeboden via http://www.yourminis.com/minis/yourminis/yourminis/mini:slideshow Daar kan ik vervolgens URL's toevoegen ("add"). Helaas lukt het me nog niet om gehele mappen tegelijk toe te voegen en heb ik voor elke foto apart een url moeten toevoegen. Vervolgens kopieer ik opnieuw de broncode en plaats die op mijn site. Het voorbeeld: www.projektduga.nl op de pagina "Ondersteuning".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten