zaterdag 24 maart 2012

html2joomla.nl webdesign omgebouwd tot joomla 2.5 template

In vorige blogs heb ik al aangegeven dat het heel goed mogelijk is een bestaand html / css ontwerp om te bouwen tot een goed werkende Joomla template. Gelwdig natuurlijk. Maar hoe zit dat nu met Joomla 2.5? Vanavond doe ik een test. Ik schrijf mee terwijl ik werk aan het ombouwen van de template zonder dat ik de uitslag weet.

Stap 1.: kiezen van html / css design
Mijn uitgangspunt is een design van www.dreamtemplate.com gewoon omdat daar een geweldige voorraad aan heel erg goede designs is te vinden. De meer dan 6000 ontwerpen zijn te verkrijgen vanaf 59 Euro. (Interesse? Klik hier); Ik kies de meest actuele: Zoomteg

Stap 2: Een standaard Joomla 2.5 template verkrijgen (blanco)
Ik ga niet het wiel uitvinden en ook niet hoe een blanco Joomla 2.5 template er volgens mij uit zou moeten zien. Hierbij een compleet blanco Joomla 2.5 template die de basis vormt voor mijn nieuwe html / css / joomla design.

Stap 3. Tijd en rust vinden
Ja, het is zaterdagavond en morgen moet ik de jeugddienst leiden in de kerk en ga daar eerst even voor zitten. Ik hoop maandag verder te komen met dit avontuur. Het voorbereiden van de blanco Joomla 2.5 template files, bleek ingewikkelder dan ik dacht en vroeg meer tijd. Ik raad jullie dan ook aan om gebruik te maken van deze files

Wordt vervolgd..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten