vrijdag 23 november 2012

Een mooie mobiele website, de mogelijkheden deel 1

Nee, ik ga nu niet in de rij staan van al degenen die beweren hoe levensbelangrijk het is om uw website toegankelijk te maken voor mobiele apparaten zoals ipads, ipods, android telefoon en andere tablets of smartphones. Ik weet het niet hoe belangrijk dat is. Ik ken de statistieken niet. Mogelijk is het wel belangrijk om daar later eens bij stil te staan en daar een aparte blogpost aan te wijden. Nee, vandaag ben ik bezig geweest met dit onderwerp vanuit het oogpunt van de webdesigner. Het is gewoon een leuke uitdaging om van elke bestaande website ook een mobiele website te kunnen maken. Wat betreft www.dewebmeester.nl is dit vandaag aardig gelukt:

1) Ik heb een mobiele versie gemaakt van de website en
2) Deze wordt zichtbaar (automatisch) zodra iemand met een smartphone www.dewebmeester.nl probeert te bekijken.

Vanavond ga ik weer even terug naar www.dreamtemplate.com, de supermarkt van html / css designs en ik begin met de meest recente: ZOOMTEG. Deze template heb ik eerder gebruikt om te laten zien hoe je van een html / css design een Joomla 2.5 template kunt maken.
20111120134610_1.jpg
Ik denk er over om een winkel aan te maken waarin alle dreamtemplate.com templates besteld kunnen worden als Joomla 2.5 design en tegelijkertijd als mobiele website. Maar laat ik eerst een aantonen hoe mooi een mobiele website, uitgaande van de dreamtemplate.com design templates, kunnen zijn.
Uitgangspunt is dus: http://decmsmeester.nl/dreamtemplate/zoomteg/html/
- template opdelen in stukjes
- stukjes invullen
- samenstellen in een mobiele template
Als die mobiele template en de puzzelstukjes online zijn gezet (en dus een url hebben gekegen) is het nodig dat als bezoekers de website bezoeken via een mobiel apparaat, dat zij automatisch worden doorgelinkt naar de mobiele website. Code:

<script type="text/javascript" src="http://www.ginwiz.com/mobileDetectionScript/redirection_mobile.min.js"></script> <script type="text/javascript">SA.redirection_mobile({noredirection_param: "noredirection",mobile_url: "decmsmeester.ginwiz.com",cookie_hours: "2",keep_path: "true"});</script>
Nu nog even een makkelijkere domeinnaam zodat website ook via mobiel apparaat makkelijk bezocht kan worden. Het wordt: www.dreamtemplates.tk En: als je via je desktop naar deze site gaat, krijg je de dreamtemplate.com versie maar als je via je smartphone naar deze website gaat, krijg je de mobiele versie van dewebmeester.nl

Ziet u ook een mooi design op www.dreamtemplate.com wat u zoudt willen laten ombouwen tot een mobiele website? Dat kan. Vanaf 20 Euro per webpagina via dewebmeester.nl ; Neem contact op of laat hieronder een reactie achter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten