woensdag 26 september 2012

jquery en Joomla extensions (plugins)

Binnen 5 minuten opgelost! Dat is een blogpost waard. Vandaag ben ik verder gegaan met de "Template Selector" op http://decmsmeester.nl/joomla2.5/ . Die leek gisteren te werken voor de geinstalleerde templates (zie de blogpost van gisteren). Dus wilde ik een stapje extra: opmaken van de standaard content (artikelen op de voorpagina) zodat de website ook nuttige informatie zou hebben (naast een leuk design). Artistiek als ik ben ben ik daartoe begonnen door de Easy Image Gallery van Joomlaxtc (zeer kwalitatief aanbod!) te installeren. Ik houd het op de plugin die hierbij hoort zodat ik via een simpele code illustraties kan laden binnen een artikel.

Probleem:
Het lijkt allemaal te werken maar na laden van de pagina zie ik wel dat de plugin de illustraties probeert te laden maar er verschijnen geen foto's. Vervolgens probeer ik via de Template Selector een nieuwe template. Er verschijnen dan wel illustraties maar vervolgens blijkt de Template Selector niet meer te werken. Kortom: de plugins zijn met elkaar in conflict. 1 + 1 = ook hier 2 en dit betekent dat we een Jquery conflict hebben. Waarschijnlijk worden de Jquery files dubbel geladen binnen 1 pagina. Dat is eventueel te controleren via "view page source" in de webbrowser.

Oplossing:
Nog een plugin installeren. In dit geval de plugin plg_jqueryeasy (heb even niet de tijd de link op te zoeken want mijn vrouw wacht op me om te ontbijten bij de Hema). Activeer de plugin en kies voor de optie "jquery en IUquery", opslaan, pagina opnieuw laden en ik val bijna van mijn stoel: het werkt.......
Dit is een fantastische plugin die binnen elke Joomla installatie thuishoort omdat elke Joomlainstallatie uiteindelijk plugins zal kennen die met elkaar in conflict zullen zijn. Ik denk niet dat deze plugin al die conflicten kan oplossen maar vandaag heb ik goede hoop.
Succes met de website!
www.dewebmeester.nl

2 opmerkingen:

  1. m.frans02@gmail.com4 november 2012 om 06:36

    Super! het werkt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Frans,
    Leuk dat je laat weten dat "het" werkt maar ben eigenlijk wel benieuwd om te horen wat er nu is opgelost en wat hierin je hulp was. Had je te maken met conflicterende scripts en heeft deze plugin hierin geholpen? Bedankt voor je reactie.

    BeantwoordenVerwijderen