woensdag 26 september 2012

Just to inform: Icetheme templates binnen Template Selector!

Als vervolg op mijn vorige blogpost: Na een dagje knutselen is het me gelukt om twee designs van icetheme.com vrij netjes weer te geven via de Template Selector op http://decmsmeester.nl/joomla2.5/ . Ga naar deze site, bekijk de Template Selector (aan de linker- of de rechterkant, afhankelijk van gekozen template) en kies "Icetheme Veranda" of "Icetheme Serena" en klik op "switch". Ja, dat werkt mooi. Zelfs de chatmodule is zichtbaar en de sigplus gallery plugin.
Extra:
- Iceslideshow: die staat op positie "iceslideshow" en die positie is alleen vindbaar binnen templates van Icetheme
- Sigplus plugin: geinstalleerd en vervolgens worden via die plugin images geladen in een artikel
- Chatoptie: omdat die staat binnen position-1 en omdat position-1 niet aanwezig is binnen Icetheme themplate, heb ik eenvoudig de module gekopieerd en deze kopie gepubliceerd op positie "block" wat een positie is die alleen te vinden is binnen deze Icetheme templates.

Bugs: na installatie en activatie van de template Icetheme Serena, werkte de Template Selector niet meer, noch de chatoptie. Kortom: opnieuw een jquery conflict. Nu had dit te maken met code die geladen wordt door de template en niet door een plugin (dat probleem had de jqueryeasy plugin wel opgelost). Kortom: terug naar de template via templatebeheer en de functie uitschakelen die eventueel met jquery te maken heeft. In dit geval: de social media icons slider aan de rechterkant. Ja dit klinkt mogelijk simpel maar ik had er wel een uurtje voor nodig om dit uit te zoeken.

Ik ben voorlopig tevreden. Maar ook gek van het zitten en de ideeen. Te moe en nog steeds wat te weinig klanten. Voel me soms met een Picasso die pas na zijn dood gewaardeerd gaat worden.....
Maar beste lezer: succes met je website project!
Groeten,
www.dewebmeester.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten