donderdag 21 februari 2013

Autosave Joomla artikelen?

Dit overkomt ons allemaal wel eens: je schrijft een artikel en de stroom valt uit of de telefoon gaat en ondertussen wordt je automatisch uitgelogd of je koffie valt over je toetsenbord of.... Hoe dan ook, het probleem kennen we: je had net wat leuks en goeds geschreven en nu is alles voor niets en moet je opnieuw beginnen.

In Word hebben we het wel opgelost. Dan heet het "Autosave". Vandaag verbaas ik me er dan ook over dat zoiets niet lijkt te bestaan voor Joomla. Toch schrijf ik meer Joomla artikelen dan dat ik berichten schrijf in Word. Ja, ik kom 1 autosave plugin tegen op internet maar die werkt niet voor Joomla 3.0 (niet aan te raden om al met Joomla 3.0 te beginnen overigens) en ook in Joomla 2.5 heb ik er problemen mee. Toch te gek voor woorden......?

Oplossing van de dag
Er vanuit gaande dat een beetje serieuze webbouwer met Firefox werkt als standaard browser (naast andere browsers natuurlijk), is het aan te raden om enkele extra Addons te installeren. In dit geval kunnen de volgende Addons ons helpen:


  1. Lazarus Form Recovery

  2. Form History Control



De eerste blijkt in mijn geval echter geen backup te hebben gemaakt tijdens het typen van een Joomla artikel. De tweede Addon heeft niet een backup voor het formulier maar wel voor de verschillende tekstvelden. Het enige nadeel is dat de html is opgeslagen als zijnde tekst en bij het terugplaatsen krijg ik de html code als tekst. Dat is vrij makkelijk handmatig op te schonen. Gelukt.

Ook problemen met autosave in Joomla? Laat het even weten aan info

Geen opmerkingen:

Een reactie posten