woensdag 20 februari 2013

Javascript toevoegen aan blog posts (berichten) en pagina's Wordpress

Nee, dat is standaard niet mogelijk volgens Wordpress. Zie bijvoorbeeld: http://codex.wordpress.org/Using_Javascript Ja, het is blijkbaar toch mogelijk en daarvoor is niet eens een aparte plugin nodig. Stel ik ga naar een bericht of ik maak een nieuw bericht aan in Wordpress en vervolgens schakel ik naar html view, plak het script (chat, webshop API of in dit geval: een javascript clickable map) binnen de html code, sla bericht op en bekijk bericht. Resultaat is: niets..... Want alle javascript code wordt gefiltert en geschrapt door de Wordpress editor. Maar vandaag ontdek ik een simpele oplossing:

Script plaatsen in html widget en html code in bericht of page code
Ik plaats een nieuwe html widget binnen (bijvoorbeeld) de sidebar en plak daarin het script. Ja, nu werkt het wel maar wordt de code mogelijk niet op de juiste plaatst geactiveerd. Nee, we willen echt binnen een bericht de code laten zien. Geen nood. Na activeren van deze html widget (inclusief <head> script) plaats ik de html code die bepaalt hoe en waar mijn applicatie getoond moet worden, binnen de html van het nieuwe (of oude) bericht en vervolgens publiceer ik dit. En ja, nu verschijnt de javascript applicatie binnen het bericht. Logisch: de code uit de widget (sidebar) is oproepbaar binnen de pagina en kan niet door de editor gestript worden.

Niet simpel? Wilt u liever dewebmeester.nl dit laten doen? Stuur dan even een email naar info@dewebmeester.nl
Groeten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten