vrijdag 15 februari 2013

Facebook, twitter, linkedin buttons binnen Joomla, veel opties weinig mogelijk?

Vandaag bezig om op de nieuwe website van http://www.dewebmeester.nl Facebook en Twitter like buttons te plaatsen. Ja, dan wil je natuurlijk direct Google plus meenemen en Linkedin. Makkelijk? Opnieuw ja en nee. Niet als ik me bedenk dat ik daar nu een uur mee bezig ben en veel van de aangeboden mogelijkheden gewoon niet goed werken binnen dit Joomla 3.0 design. Kort overzicht van mijn pogingen:

  1. Plugin: easylikeandshare2.99, gratis optie, ik mis Facebook, layout past niet.
  2. Plugin: plg_itpsocialbuttons_v2.0-J2.5 en plg_itpsharepoint_v1.4-J2.5, veel te ingewikkeld of het werkt gewoon niet. Lijkt er leuk uit te zien, veel opties, maar probleem zit in "advanced options" waar aangegeven moet worden binnen welke component plugin geactiveerd moet worden. Welke opties ik ook probeer, er wordt niets zichtbaar.
  3. Module: joomla-twitter-module-v-1, installatie fout.
  4. Plugin: plg_socialsharebuttons_v1.1-J25. Die blijkt direct te werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten