donderdag 25 oktober 2012

Review Joomlashack Joomla premium templates

Vandaag ben ik lifetime developer geworden bij Joomlashack. Hier mijn eerste indrukken en ervaring.
1) De bestellingen worden prima (automatisch) afgehandeld. Downloaden en account onderhoud functioneert prima en is transparant.
2) Na het downloaden en uitpakken van de template bestanden ben ik teleurgesteld dat er geen demo sql bestand te vinden is binnen het pakket. Jammer dat het zip pakket niet een"quickstarter" pakket is. Dat betekent dat ik alle modules behorende bij de template handmatig zal moeten instellen.
3) Tijd voor een installatietest en ik test daartoe de "one page website" template met de naam N6. Na de gebruikelijke template installatie (en na instellen van template als standaard template), lijkt de website toch gelijk al enigszins te lijken op demonstratie website bij Joomlashack. Maar ik mis een menu.
4) Binnen de download sectie van mijn account bij Joomlashack vind ik onder elke template link ook een link naar documenatie betreffende instellingen van het Joomla theme. Oftewel: elk design is bij Joomlashack als demo website geinstalleerd en binnen deze demonstratie websites vind ik de benodigde informatie betreffende het betreffende design. Wel overzichtelijk (al klinkt dat mogelijk niet zo?).
5) Ik werk stapsgewijs alle aanwijzingen af en dat heeft twee gevolgen: de website begint steeds meer te lijken op wat oorspronkelijk de bedoeling is (= de voorbeeld website zoals getoond op Joomlashack ) en wat zeker zo belangrijk is (zo niet belangrijker): ik krijg inzicht in het functioneren van de template. Dat ontbreekt bij het werken met een "quickstarter" pakket.

Eerste indruk is positief: Via Joomlashack lijkt je te krijgen wat je besteld en zo kun je voor ongeveer 39Euro (voor de template licensie) plus een portie geduld en Joomlakennis een prachtige en complete Joomla website bouwen binnen een relatief korte tijd (binnen 24 uur).
Tot zover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten