maandag 15 oktober 2012

Weebly design geheugensteuntjes: tags, structuur, html en css

Voorbeeld: De klant wil een Weebly website en levert een afbeelding in. Zo moet hij er uit gaan zien.


  • - Binnen Weebly kan ik kiezen voor het design dat er het meeste op lijkt

  • - Css en html binnen Weebly aanpassen

  • - Ik kan html en css ook als aparte bestanden op computer opslaan en binnen desktop programma opmaken

  • - De webpagina ziet er dan wel heel anders uit omdat hij vanaf mijn computer los van de Weebly motor functioneert

  • - Als ik de aangemaakt html pagina link aan de aangemaakt css file (via: <link rel='stylesheet' type='text/css' href='main_style.css' title='weebly-theme-css' /> ) dan krijg ik een een simpel overzicht te zien binnen de browser:

    met tags binnen { } haken zoals {logo} {content} {menu} {footer} {search} {social} en {phone:text} Deze tags zijn allemaal netjes terug te vinden binnen de html en gelinkt aan de css file. Wat opvalt is dat deze tags binnen een tabel geplaatst zijn en die tabel bepaald dus de positie binnen het template.

  • Voorbeeld:



<table>
<tr>
<td class="nav">{menu}</td>
<td class="search">{search}</td>
</tr>
</table>

Zo zet de html de css in beweging die de Weebly motor aanstuurt. Kortom: door tags te verplaatsen binnen de html wordt de structuur aangepast in het layout.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten